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BIOGRAPHIE

First prize winner in the 2012 Musica Antiqua Bruges International Harpsichord Competition, Canadian harpsichordist and organist Mark Edwards is recognized for his captivating performances, bringing the listener “to new and unpredictable regions, using all of the resources of his instrument, [...] of his virtuosity, and of his imagination” (La Libre Belgique). Since 2016, he is Assistant Professor of Harpsichord at Oberlin Conservatory.

He has given solo recitals at a number of prominent festival and concert series, including the Utrecht Early Music Festival, Bozar (Brussels), the Montreal Baroque Festival, and Clavecin en concert (Montreal). He has had concerto performances with a number of award-winning ensembles, including Il Gardellino (Belgium), Neobarock (Germany), and Ensemble Caprice (Canada). Also an active chamber musician, he is a founding member of l’Ensemble Bach de Montréal, and has performed with Les Boréades de Montréal, Il Pomo d’Oro, Pallade Musica, and Flûtes Alors!.

Passaggi (ATMA 2013), his first CD with the Canadian recorder player Vincent Lauzer, was reviewed warmly and was nominated for an ADISQ award. His début solo CD, Orpheus Descending, will be released in spring 2016 on the early-music.com label. His performances have been broadcast by American Public Media, the Canadian Broadcasting Corporation, Klara (Belgium), and Radio 4 (Netherlands).

In addition to his success in Bruges, Mark has distinguished himself as a prizewinner in a number of important competitions, including the 2012 Jurow International Harpsichord Competition, the 2011 Concours d’orgue de Québec, and the 2008 Rodland Organ Competition. He is the recipient of academic grants from the Social Sciences and Humanities Research Council of Canada and the German Academic Exchange Service (DAAD). He studied at the Eastman School of Music in Rochester, NY, where he earned his Bachelor of Music with highest distinction, and completed graduate degrees at McGill University and the Hochschule für Musik Freiburg. His former teachers include Robert Hill, William Porter, Hank Knox, and David Higgs. He is currently a PhD student at Leiden University and the Orpheus Instituut, Ghent, where his research examines the intersection of memory, improvisation, and the concept of the musical work.

Lauréat d’un premier prix au concours international de clavecin Musica Antiqua Bruges 2012, le claveciniste et organiste canadien Mark Edwards est reconnu pour ses réalisations captivantes, entrainant « l’écoute dans des régions inédites et fantasques, utilisant toutes les ressources de son instrument, de sa virtuosité et de son imagination ». (La Libre Belgique) Depuis 2016, il est professeur de clavecin au Conservatoire d’Oberlin.

Il a présenté de nombreux récitals lors de festivals et séries de concerts estimés, tels que le Festival de musique ancienne d’Utrecht, Bozar (Bruxelles), le Festival Montréal Baroque et Clavecin en concert (Montréal). Il a donné des concertos avec des ensembles primés, tel qu’Il Gardellino (Belgique), Neobarock (Allemagne) et l’Ensemble Caprice (Canada). Également actif en musique de chambre, il est le directeur artistique de l’Ensemble Poiesis, collabore régulièrement avec Les Boréades de Montréal et a joué avec Il Pomo d’Oro, Pallade Musica et Flûtes Alors!.

Passaggi (ATMA 2013), son premier disque avec le flutiste canadien Vincent Lauzer, a été bien reçu par la critique et a été nominé pour un prix de l’ADISQ. Son premier récital de clavecin sur disque, Orpheus Descending, a été publié en 2017 par le label early-music.com. Ses prestations ont été radiodiffusées par American Public Media, Radio-Canada, Klara (Belgique) et Radio 4 (Pays-Bas).

En plus de son succès à Bruges, il est lauréat de plusieurs autres compétitions importantes: le Concours international de clavecin Jurow (2012), le Concours d’orgue de Québec (2011) et le Concours d’orgue Rodland (2008). Il est récipiendaire d’une bourse de recherche de l’Office allemand d’échanges universitaires (DAAD) et de deux bourses du Conseil de recherches en sciences humaines du Canada. Il a étudié à la Eastman School of Music (B.Mus. avec la plus haute distinction), l’Université McGill et la Hochschule für Musik Freiburg (M.Mus.), auprès de Robert Hill, William Porter, Hank Knox et David Higgs. Il poursuit présentement ses études doctorales à l’Université de Leyde et l’Orpheus Instituut, à Gand. Son projet de recherche examine les croisements de la mémoire, de l’improvisation et le concept de l’œuvre musicale dans la musique française du dix-septième siècle.